WORK |
|
THE LINK |
|
Night Visitors, Piccola Spoleto Festival, June 2012 Comfortable Devices for Ancient Love
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
‚Archipelago‘ (means) a cluster of islands including parts of islands, the waters inbetween and other natural features, that are so close in relationship to each other, that they form a real geographic, economic and political unity“ (taken from the United Nations Convention on the Law of the Sea UNCLOS 1982) Could we therefore consider the entire contemporary world an archipelago? The term “archipelic thinking“ established after the french philosopher and anthropologist Édouard Glissant signifies a cultural vitality that differs from continental culture in its willingness to mix. Ulrike Buck sees mankind as the people of archipelago earth. Her work connects deep intercultural motives of mankind to contemporary trends of the global village. Ulrike Buck`s installation mixes ancient symbolics and tropical classic designs with contemporary trip culture and paradise utopia. The elements blend to a synaestetic landscape of colours, forms and sounds, that point to other worlds (states of conciousness).
The staircase carved from one tree is one of the oldest and most primitive forms of a staircase and can still be found in primitive indian tribes. The staircase icon represents not only the transit from earth to heaven, from secular to sacred, from life to the afterlife - it is the basic element in many cosmological depictions from primitve and ancient cultures. (world house, pyramids..) The staircase sculptures by Ulrike Buck could have been inspired from an LSD trip. They look like entry gangways onto a spaceship that brings us back to the future.
The overdimensional seating furniture works like a parabolic antenna, that stimulates the occupant to consider the universe above, below and all around them. Samples from the jungle, and the animals within, recorded in mexico form the basis of Erkan Barans (DJ Airkhan) trance techno audio landscape. Paradise is not a location, but a higher state of conciousness that is destined to decay at the very moment of inception. |
‚Archipel‘ (bedeutet) eine Gruppe von Inseln einschließlich Teilen von Inseln, dazwischen liegende Gewässer und andere natürliche Gebilde, die so eng miteinander in Beziehung stehen, dass diese Inseln, Gewässer und anderen natürlichen Gebilde eine wirkliche geographische, wirtschaftliche und politische Einheit bilden. (entnommen aus dem Seerechtsüber-einkommen der Vereinten Nationen (UNCLOS) von 1982) Könnte demzufolge der gesamte heutige Globus als Archipel betrachtet werden? „Archipelisches Denken“ zeichnet sich nach dem französischen Philosophen und Ethnologen Édouard Glissant durch eine kulturelle Vitalität aus, die sich von den kontinentalen Kulturen wesentlich unterscheidet, besonders durch die Bereitschaft zur Vermischung. Ulrike Buck sieht die Menschen als Bürger des Archipels Erde. Ihre Arbeiten bringen tief liegende interkulturelle Motive der Menschheitsgeschichte mit zeitgenössischen Strömungen des globalen Dorfes zusammen. Die Installation von Ulrike Buck vermischt urtümliche Symboliken und tropische Designklassiker mit zeit-genössischer Rauschkultur und Paradiesvorstellungen. Die Elemente verbinden sich zu einer synästhe-tischen Landschaft aus Farben, Formen und Tönen, die auf andere Welten / Bewusstseinszustände verweist. THE LINK / GANGWAYS Die aus einem Baumstamm geschnitzte Treppe ist die älteste und ursprünglichste Form einer Treppe und bis heute bei primitiven Indianerstämmen zu finden. Das Ursymbol Treppe steht nicht nur für den Übergang von der Erde zum Himmel, vom Profanen zum Heiligen, vom Diesseits ins Jenseits - sie ist überhaupt ein konstitutives Element in vielen kosmologischen Darstellungen primitiver Völker und der Vorzeit (Welten-haus, Pyramiden..) Die Treppenskulpturen von Ulrike Buck könnten einem LSD Trip entsprungen sein. Sie sehen aus wie Gangways zu einem Raumschiff das uns zurück in die Zukunft bringt. COMFORTABLE DEVICES FOR ANCIENT LOVE Die überdimensionierten Sitzmöbel funktionieren wie Parabolantennen, die den darin Sitzenden stimulieren, sich das über, unter und in ihm befindliche Universum vorzustellen. Die Sitzobjekte sind Abwandlungen des Acapulco-Chair : Ein mexikanischer Designklassiker der Fünfziger Jahre. Der Designer ist unbekannt, folglich gibt es kein Copyright. Der Stuhl wird sowohl traditionell von primitiv arbeitenden Handwerkern in Stranddörfern, als auch zunehmend von großen internationalen Designfirmen hergestellt. Es gibt unendlich viele Variationen, Ausführungen und Preisklassen. Das Möbel passt ebenso gut in primitivste Strandhütten wie in teure Designerlofts. PARADISE PARANOIA Erkan Baran (DJ Airkhan) komponierte aus Tier und Naturgeräuschen, die von Ulrike Buck im Dschungel aufgenommen worden sind, eine psychedelische Trance-Techno Audiolandschaft. |
SALÓN VERDE
![]() |
|
PARADISE |
|
BLATTSCHNEIDERAMEISENAUTOBAHN |
|
![]() Karma Colonial Performance by Pilar Villela (Mexico D.F) |
|
|
WE LOVE GLOBALISATION ! Edition: |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
“greetings ancient moon! Moon, often I have asked myself which is the easiest to divine: Tell me, ancient moon
|
|
Deep is the Ocean - High is the Moon |
|
|
|
![]() Great Hare 1987/2010 high res macroscopic c-print of my first sculpture on aluminium dibond, 110x200 cm |
|
![]() Nimbus hazelwood sticks covered in black silicon, neon light, electric wires, 2010 |
|
|
|
![]() The End of Eternity wooden pyramid base with fake marble enamel, mirror, root, 100x100cm, 2010 |
|
![]() White Rabbit thread, paper, silicon, glass, wooden staircase base, enamel, spraypaint, 2010 |
|
![]() Hare in the Moon/ Rorschach vinyl table cloth, silicon, 150 cm, 2010 |
|
![]() Unsterblichkeit (Immortality) Edition of 12 bottles glass, acrylic, sandblasted etching, drink of immortality |
|
![]() |
|
WORK LIFE BALANCE LABORATORY |
![]()
|
![]() |
THE CARPET IS ALIVE dispersion on carpet UB 2011 ![]() |
![]() |
|
|
![]() WLB WORDS LIKE BLUE conceptual library Adrianna Liedtke, Anna Holtz 2011 |
![]() |
|
|
Saturday night, 12. 03. 2011 WORK LIFE BALANCE LABORATORY closed with a disastrous dance party. |
|
Der Begriff Work-Life-Balance steht für einen Zustand, in dem Arbeit und Privatleben miteinander in Einklang stehen. Kritisch anzumerken ist zu diesem Begriff die enthaltene implizite Unterstellung, dass (Berufs-)Arbeit ("work") etwas anderes sei und abseits passiere vom Leben ("life"). The work-leisure dichotomy was invented in the mid 1800s. In anthropology, a definition of happiness is to have as little separation as possible "between your work and your play." The expression "Work–life balance" was first used in the United Kingdom in the late 1970s to describe the balance between an individual's work and personal life. In the United States, this phrase was first used in 1986. Source: Wikipedia |
TELEVISION TELEPATHY TELEPORTATION |
![]() Exorcism #1#2#3 Window Gallery, Center for Advanced Visual Studies, MIT Boston Feb 2011 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
|
|||
![]() exhibiton view: Württembergischer Kunstverein, Das vertraute Unvertraute, 2010 |
|||
![]() |
|||
Heart of Glass |
|||
![]() EMPIRE OF ECSTASY sandblasted inscription on found mirror, 80x130cm |
|||
TWILIGHT skirt, led bulbs, found lamp |
|||
PARAVENT wood, fabric with silkscreen prints |
|||
![]() ETERNAL LIFE trees without skin |
|||
![]() |
![]() Les Fleurs du Mal Arne Jacobsen chair deconstruction reconstruction |
|
|
![]() Galerie Lisi Hämmerle Bregenz 2009 |